0 item(s)

Meer afbeeldingen

Omega 3-6-9

Snel overzicht

Vette vis eten is erg gezond, maar hoe vaak doet jij het? Voor veel mensen is het te duur om twee maal in de week vis te eten, anderen vinden vis misschien niet lekker. Dat is jammer want vis bevat diverse belangrijke stoffen, waaronder EPA (eicosapentaeenzuur) en DHA (docosahexaeenzuur). ALA (alfalinoleenzuur) komt niet in vis, maar in bijvoorbeeld walnoten voor.

ALA is een belangrijk vetzuur dat onontbeerlijk is voor bijvoorbeeld een gezond cholesterolgehalte. Het wordt niet aangemaakt in het lichaam, je krijgt ALA alleen binnen door het eten van ALA-rijke voeding zoals bijvoorbeeld walnoten, rijstolie of lijnzaad.

EPA kan worden gevormd uit ALA, maar dat gebeurt niet bij iedereen optimaal. Zeker niet als er al een tekort aan ALA in het lichaam is. EPA wordt vooral geassocieerd met het gezond houden van het hart en de bloedvaten. Veel vette vis (zalm, sardine, haring etc.) verhoogt het EPA-gehalte in het lichaam.
DHA tenslotte komt ook in vette vis voor. Het is een van de belangrijkste vetzuren in sperma en de vetachtige stoffen die als bouwstenen voor de hersenen fungeren. Ook is DHA een belangrijk bestanddeel van het netvlies.

Het menselijk lichaam kan zelf ook vetzuren aanmaken, zoals bijvoorbeeld linolzuur. Omega 6 en 9 zijn rijk aan dit zuur. Ook borage-olie en olijfolie bevatten vetzuren die bij een normale voeding in voldoende mate in het lichaam aanwezig zijn, in tegenstelling tot Omega 3 vetzuren. Toch kan het in sommige gevallen goed zijn om naast Omega 3, ook Omega 6 en 9 aan te vullen, met al het goede dat je normaal vindt rondom de Middellandse Zee. Dit is echter zeer afhankelijk van de persoonlijke situatie en het individuele voedingspatroon.

Beschikbaarheid: Op voorraad

Normale prijs: € 30,00

Aanbiedingsprijs: € 24,00

Omega 3-6-9 kan gekocht worden in veelvoud van 1.

* Verplichte velden

Details

Vetten zijn onmisbaar in een gezond voedingspatroon. Onze Omega 3-6-9 capsules zitten boordevol omega 3, 6 en 9 vetzuren en helpen bij, een normale werking van je hart, hersenen en je gezichtsvermogen. Het geeft je al het goede dat je normaal vindt rondom de Middellandse Zee.

Gebruik Omega 3-6-9:

1 capsule per dag met water innemen. U kunt de capsule het beste voor of tijdens een maaltijd innemen om oprispingen te voorkomen.

Maximaal 3 capsules per dag, maximale dosering niet overschrijden.

Ingrediënten Omega 3-6-9:

Inhoud per capsule:

  • 350 mg visolie met 18% eicosapentaeenzuur (EPA) en 12%docosahexaeenzuur (DHA)
  • 350 mg olijfolie
  • 300 mg borageolie (20% GLA)
  • 10 mg vitamine E (84% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid)

Hulpstoffen:

  • Gelatine
  • Glycerine
  • Gezuiverd water

Kleur capsule: Goudgeel doorzichtig.

Website: YZCommunicatie